Sezam na menopauzę – naturalny sposób, który działa!

Okres menopauzy to nie jest pojedyncze wydarzenie, ale proces. Może trwać nawet 10 lat, co oznacza, że jest mocno rozciągnięty w czasie. Dopiero finalnym punktem jest wystąpienie ostatniej miesiączki w życiu i nowa jakość bez niej. Okazuje się, że na tym etapie niezwykle wartościowe może być prawidłowe odżywianie. Dlatego jeśli dotąd nie zadbałaś o codzienny jadłospis, zrób koniecznie to teraz! Co jeść, żeby lepiej znosić zmiany hormonalne i dlaczego to właśnie sezam na menopauzę to doskonała opcja?

Stres a menopauza

W okresie menopauzy czynność jajników wygasa. Produkcja estrogenu nie ustaje, ale wytwarza się go znacznie mniej, przede wszystkim w nadnerczach. Niestety nadnercza produkują także inny hormon, który traktują priorytetowo, kortyzol. To właśnie on ma przewagę nad estrogenem.

Stąd wysoki poziom stresu jeszcze mocniej obniża poziom estrogenu, co skutkuje wystąpieniem jeszcze bardziej uciążliwych objawów menopauzy. Podobnie działa kofeina, im więcej jej spożywasz, tym musisz się liczyć z bardziej nieprzyjemnymi objawami.

sezam na menopauzę

Dieta a menopauza

Objawy menopauzy podkręca dieta bogata w cukry proste, przede wszystkim słodycze. To one są winne pogłębieniu problemów hormonalnych. Stąd tak istotne, by ich unikać. Należy dbać o obecność dobrej jakości białej i tłuszczy – oliwy z oliwek, siemienia lnianego, orzechów, ryb, nasion dyni i sezamu.

Dzisiaj o tym ostatnim produkcie. Dlaczego warto jeść sezam i jak działa sezam na menopauzę.

Przeczytaj – co jeść po 50.

Jak działa sezam na menopauzę?

Sezam to małe, ale niezwykłe ziarenka, które mają korzystny wpływ na funkcjonowanie całego ciała. Są niezastąpione w okresie menopauzy. Przede wszystkim są bogate w fitoestrogeny, które imitują estrogen, gdy dostaną się do organizmu. W ten sposób ograniczają uderzenia gorąca, wzmacniają kości, równoważą poziom hormonów, zapobiegają niektórym nowotworom.

Ziarna sezamu pobudzają także produkcję progesteronu w II fazie cyklu.

Korzystnie wpływają na działanie układu nerwowego, wzmacniają pamięć i koncentrację. Działają antyoksydacyjnie, dostarczając mnóstwo witamin E, chronią przed przedwczesnym starzeniem się skóry.

Sezam pomaga walczyć z bólem, dzięki temu, że zapobiega skurczom naczyń i poprawia samopoczucie. Obniża ciśnienie krwi, zapobiega zatorom serca. I co równie ważne, ma mnóstwo wapnia, dużo więcej niż mleko, dlatego korzystnie wpływa na stan kości i chroni przed osteoporozą.

Jedz sezam codziennie. Sezam na menopauzę

Posypuj sezamem pieczywo, jogurty, panieruj mięso w sezamie, stosuj ziarenka do wypieku. Jedz hummus.

Korzystaj z właściwości sezamu tak często, jak to możliwe! Sezam pozwoli Ci zmniejszyć niedobory estrogenu. A te prowadzą do:

  • słabej pamięci
  • wahań nastroju
  • braku motywacji,
  • niepokoju
  • i wielu innych.

Sezam to jeden z produktów, który dobrze działa na menopauzę. Pozwala skutecznie zminimalizować jej objawy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *